قطب علمی ارتباطات کشور

باید قبل از اینکه چیزی تبدیل به عرف وعادت شود جلوی آن را گرفت وگرنه باید منتظر انقلاب بود. (((facebook.com/atuecs)))

قطب علمی ارتباطات کشور

باید قبل از اینکه چیزی تبدیل به عرف وعادت شود جلوی آن را گرفت وگرنه باید منتظر انقلاب بود. (((facebook.com/atuecs)))

ایران و آمریکا در دوره احمدی نژاد

ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در ایران، با دوران مسئولیت دو رئیس جمهور آمریکا همزمان شد: جورج بوش جمهوری خواه و باراک اوبامای دموکرات.

آقای احمدی نژاد به هر دوی این رؤسای جمهور نامه نوشت اما از هیچ کدام آنها پاسخی دریافت نکرد. او اولین رئیس جمهور ایران بود که به طور علنی به همتای خود در ایالات متحده آمریکا نامه می‌نوشت. 

 

محمود احمدی‌نژاد در نامه ۱۷ صفحه‌ای خود به جورج بوش نوشت که نظام دموکراسی غربی و لیبرالیسم نتوانسته خواسته‌های بشریت را برآورده کند و شکست خورده است.

رئیس جمهوری که جایگزین محمد خاتمی شده بود، در آن نامه به رئیس جمهور وقت ایالات متحده گفت راهی که در پیش گرفته غلط است و به او توصیه کرد که به "مسیر انبیا" بازگردد.

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و از روحانیون بانفوذ در نظام جمهوری اسلامی، پس از علنی شدن نامه نخست محمود احمدی نژاد به جورج بوش در اردیبهشت ماه ۱۳۸۵، ارسال این نامه و محتوای آن را یک "عمل فوق‌العاده" و از "الهامات خدا" توصیف کرد.

واکنش سرد

واکنش مقام‌های دولت بوش به این نامه سرد بود.

وزارت امور خارجه آمریکا در نخستین واکنش، آن را "تلاشی ضعیف" برای گفت‌وگو با مردم آمریکا توصیف کرد و جورج بوش گفت که در متن آن نکته مهم درباره اختلافات میان دو کشور بر سر برنامه هسته‌ای ایران وجود نداشت.

محمود احمدی‌نژاد حدود هفت ماه پس از آن نامه، این بار نامه‌ای به مردم آمریکا نوشت.

"احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان پس از علنی شدن نامه نخست محمود احمدی نژاد به جورج بوش در اردیبهشت ماه ۱۳۸۵، ارسال این نامه و محتوای آن را یک 'عمل فوق‌العاده' و از 'الهامات خدا' توصیف کرد"

محتوای آن نامه نیز در انتقاد شدید از سیاست‌های دولت آمریکا به ویژه در قبال عراق، اسرائیل و فلسطین بود و این سیاست‌ها را مغایر با خواست ملت آمریکا عنوان می کرد.

ادامه مطلب ...

» بررسی روزنامه های صبح ایران (سه شنبه ۳۰ آبان ۹۱)

روزنامه های صبح امروز تهران در عنوان های اصلی خود از جنگ غزه نوشته و در مقالاتی از فلسطینی ها جانبداری کرده اند. سخنان رهبر جمهوری اسلامی که خواستار خودداری جهانیان از دادن سلاح به مخالفان دولت بشار اسد شده است، احتمال اجماع اصلاح طلبان بر محمد خاتمی برای ریاست جمهوری آینده و جلسه بی رونق رییس جمهور با نمایندگان مجلس از دیگر مطالب این روزنامه هاست که در عین حال همچنان بابت گرانی و بی ارزش شدن پول ملی از دولت انتقاد کرده اند.

خبرگزاری فارس: اعراب کشتی سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را ندارند 
خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی با رد اظهارات یکی از وزیران کشورهای حاشیه خلیج فارس که اعراب را «گوسفند» توصیف کرده بود، گفت: برخی اعراب کشتی مملو از سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را ندارند.

ادامه مطلب ...

گرانی کاغذ 'میخ آخر بر تابوت نشر ایران است'

 

مدیر یکی از موسسات انتشاراتی ایران می گوید گرانی کاغذ می تواند میخ آخر بر تابوت صنعت نشر باشد.

یحیی ساسانی، مدیر انتشارات افکار در گفتگو با خبرگزاری مهر در روز یکشنبه ۲۸ آبان گفت: "مسئله نابودی یک صنف است. کاری که ناشران در حال حاضر می کننند ادامه دادن کار نیست. چون نشر در حال اضمحلال است."

به گفته آقای ساسانی "زمانی که قیمت کاغذ هم گران نبود نشر ما وضع مناسبی نداشت."

پیش از این هم غلامعلی حداد عادل، در جشن ملی کتاب و کتابخوانی در ۲۴ آبان گفته بود: "گرانی فوق‌العاده کاغذ همه را نگران کرده است. هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ اقتصادی جای نگرانی است." 

ادامه مطلب ...