قطب علمی ارتباطات کشور

باید قبل از اینکه چیزی تبدیل به عرف وعادت شود جلوی آن را گرفت وگرنه باید منتظر انقلاب بود. (((facebook.com/atuecs)))

قطب علمی ارتباطات کشور

باید قبل از اینکه چیزی تبدیل به عرف وعادت شود جلوی آن را گرفت وگرنه باید منتظر انقلاب بود. (((facebook.com/atuecs)))

کشوری با هر بیست دقیقه یک تجاوز

اعتراضها بعد از آن شروع شد که شش مرد در یک اتوبوس به دختری دانشجو تجاوز کردند. عده ای این را با پوشش بد زنان در ارتباط می دانند.

شبکه انگلیسی بی بی سی گزارش داد:  در هر بیست دقیقه یک تجاوز به پلیس هند گزارش میشود.

 


مانموهان سینگ، نخست وزیر هند، در پیامی تلویزیونی معترضان خیابانی را به آرامش دعوت کرده. اعتراضها بعد از آن شروع شد که شش مرد در یک اتوبوس به دختری دانشجو تجاوز کردند. هزاران نفر که در سراسر هند به خیابان‌ها آمده اند، دولت را به کوتاهی در حفظ امنیت برای زنان متهم کرده و خواهان اعدام افراد خاطی شدند.

 

تظاهرات کنندگان در دهلی نو خواهان پاسخ گویی دولتند که به بی توجهی نسبت به امنیت زنان متهم شده است.

 

بی بی سی که همواره از آزادی پوشش زنان بدون در نظر گرفتن آسیب های آن برای این قشر دفاع می کند، مطابق معمول به سراغ سوژه مورد نظر خود در میان تظاهرکنندگان می رود: زنی در این میانه تابلویی به دست گرفته که روی آن نوشته: به جای آنکه به ما یاد بدهید چه بپوشیم و نپوشیم، به پسرهایتان بگوئید به دخترها تجاوز نکنید.

 

این در حالی است که در مواردی از این دست و خلاصه بیشتر مسائل اجتماعی دارای ابعاد گوناگون است که برخی به فرهنگ جامعه برخی به مردان و برخی به زنان بر می گردد.

 

از سوی دیگر درست که دولت ها در هر کشوری موظف است تا امنیت اقشار مختلف جامعه را تامین نماید اما همواره یکی از بحث های مهم در امنیت زنان، نوع پوشش آنها بوده است، پوشش مناسب به طور قطع یکی از فاکتورهای اساسی در مساله امنیت زنان است که پژوهش های کارشناسی نیز آن را تائید می کند. بنابراین بخشی از امنیت افراد به رفتارهای شخص بر می گردد چه اینکه رفتارهای تحریک آمیز افراد همواره می تواند امنیت آنها را به مخاطره اندازد.

 

شبکه انگلیسی بی بی سی همچنین افزود: هند یکی از ناامن ترین کشورهای جهان برای زنان است، گزارش بلندبالای تجاوز، دزدی و ناپدید شدن دختران جوان در این کشور با بسیاری از نقاط جهان قابل مقایسه نیست.

با این حال رسانه های غربی مدام از هند به عنوان یک کشور پیشرفته در دموکراسی یاد می کنند.

منبع: عرش نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد